Sayulita, Playa Malpasos, Mi Hermana

I lördags morse tog vi sovmorgon och lagade Franks nya favoritdryck, melondricka, består endast av färsk melon och massa is. Så svalkande och gott.

Sedan bestämde vi oss för att göra en utflykt till Sayulita, en surfby 30 minuter norr om där vi bor. Fanns många bra butiker och trevliga restauranger i byn men delar av den var ganska turistig. Vi hade hört talas om att det skulle finnas ett riktigt bra glass-ställe med glass gjord på frusen frukt, vi tog oss dit och Frank provade en smarrig variant med strössel utanpå.

Efter några timmar bland lite för mycket folk tog vi oss en bit norrut till mot en strand vi hade läst om som skulle vara lång, fin och ganska öde. När vi väl började traska genom djungeln förstod vi varför, det var en spännande och varm tur ner mot vattnet.

Den svettiga vandringen ner till havet var dock definitivt värt besväret. Vi kom till en jättefin lång sandstrand med nästan inget folk, grottor och gigantiska vågor. Robban och jag gick i och badade men man fick kolla noggrant och matcha vågorna när man skulle gå upp för de var ganska stora. Frank stod sedan i kanten och hoppade i de stora vågorna och när de blev alldeles för stora sprang vi upp så snabbt vi orkade. Riktigt härlig stund.

Sedan var det dags att åka och hämta storasyrran på flygplatsen. Hon bestämde sig för att komma hit dagen innan och nu är hon här, kul. Hon har inte riktigt hunnit vänja sig vid ödlorna än så hon håller sig gärna på en stol när Frank lyfter ut dem med händerna..:-).

I söndags gick jag och Nina på marknaden och spanade in all god frukt och goda grönsaker och kikade på den enorma loppisen. Vi stötte på ett par pensionärer från Seattle som åker hit varje höst och vinter. De guidade oss och gav oss lite tips. På kvällen mötte vi upp med dem på en italienare i byn, trevligt.

När vi kom till förskolan i morse fick vi höra att den var stängd p g a den annalkande orkanen. Nu förbereder sig hela byn på detta. Vi har tagit in alla utemöbler från balkongen och ska tejpa rutorna så de ej faller i småbitar om det blir för stark vind och så har vi bunkrat med massa god mat och konserver om vi blir strandsatta här ett tag. Det ser inte ut som det blir så allvarligt men alla verkar förbereda sig på det värsta så vi gör likadant.

4 reaktioner till “Sayulita, Playa Malpasos, Mi Hermana

1. Njut av värmen! Idag har vi haft regn och rusk här hemma. Måns klass var på skogsutflykt och han frös trots dubbla mössor sa han😬😅 Så roligt att följa ert äventyr! Hoppas orkanen blir lindrig!🙏 kram

Liked by 1 person

2. Åh, nu har jag kollat in här. Gud, vad härligt det ser ut! Njut! Och ta hand om er i orkantider! Här förbereder vi oss för Halloween och mys😊 Hälsa killarna. Stor kram🤗💕

Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )